Відділення Асоціації платників податків України у Львівській області пропонує допомогу в роботі над змінами до законів щодо транзитних автомобілів

Територіальне відділення Асоціації платників податків України у Львівській області запропонувало допомогу в роботі над законопроектом, який може розвязати проблеми власників транзитних автомобілів. Про це під час круглого столу «Нюанси ввезення в Україну автомобілів з транзитними номерами» повідомила голова Ради територіального відділення Асоціації платників податків України у Львівській області Лілія Долінська.

«У Верховній Раді створено депутатську групу «За чесні податки», з представниками якої тісно співпрацює наша асоціація, тому ми можемо запропонувати допомогу в роботі над цим законопроектом» -- наголосила Л.Долінська. 

Начальник Львівської митниці Левко Прокіпчук розповів журналістам про проект закону, який міг би врегулювати цю проблему. За його словами, разом із ГО «ЗАВТРА» було розроблено проект закону, згідно з яким має бути введено пільговий режим митного оформлення транзитних автомобілів на півроку.

Як зазначив Л.Прокіпчук, для малолітражних автомобілів цей тариф пропонують зменшити у 10 разів, а для великолітражних -- упятеро. Під дію цих положень підпадали б автомобілі, які на законних підставах перебувають в Україні понад півроку, незалежно від року випуску, адже 98% транзитних автомобілів старші за шість років, відтак не відповідають стандартові «Євро-5» і їх ввезення в Україну заборонено.

Водночас львівяни пропонують певні обмеження. Зокрема, розмитнений за пільговим тарифом автомобіль не можна було би продавати упродовж трьох років, щоби уникнути спекуляцій на ринку.

Л.Прокіпчук наголосив, що такий законопроект не мав би викликати заперечень з боку автовиробників та офіційних імпортерів. Такі зміни до податкового та митного законодавства суттєво зменшили б черги автомобілів у пунктах пропуску на Львівщині, бо зараз майже дві третини автомобілістів в той чи інший спосіб повязана з транзитними автомобілями. З іншого боку, зниження акцизів на вживані автомобілі дозволило би залучити в бюджет додаткові сотні мільйонів гривень.

Лілія Долінська наголосила на тому, що проблема з так званими транзитними автомобілями є суспільною, бо стосується не якогось одного державного органу, а зачіпає інтереси сотень тисяч  українських громадян – як власників цих автомобілів, так само й тих, хто хоче комфортно і швидко перетинати державний кордон України, але зараз змушений вистоювати годинні черги біля пунктів перетину.

Вона також запропонувала, щоби після реєстрації цього законопроекту започаткувати петиції на його підтримку. «Я пропоную зареєструвати петицію до ВРУ, коли законопроект буде зареєстрований. Такий формат як петиція може посприяти у розв’язанні цієї проблеми – якщо петиція набере 25 тисяч підписів, ВРУ має невідкладно її розглянути» -- наголосила голова Ради територіального відділення Асоціації платників податків України у Львівській області.

За даними керівника осередку ГО «ЗАВТРА» у Львівській області Романа Тузяка, у чотирьох західних областях України налічується приблизно 500 тисяч автомобілів, ввезених в Україну в режимі транзиту. Р.Тузяк каже, що впровадження змін, які його організація пропонує разом з Львівською митницею може додатково залучити в бюджет держави 100 мільйонів доларів. На його думку, такий спосіб вирішення проблеми набагато правильніший, аніж збільшення терміну перебування на території України, бо що більшим буде такий термін, то більше транзитних автомобілів їздитиме українськими автошляхами.

      

Інформаційне видавництво "Вголос"

Львівський портал

ІА "ЗІК"

ІА "ЗІК"

ІА "ЗІК"

Інформаційне агенство "Вголос"

Інформаційне агенство "Вголос"

Радіо "Львівська хвиля"

Інформаційне агенство "ІнтерФакс-Україна"

УНИАН

Бізнес Цензор

INFO LINE

UAZMI

ТРК Львів